عدم شمول مقررات قانون کار بر همیاردانشجویان

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۸ کد : ۲۰۲۵۱ اخبار مدیریت
تعداد بازدید:۲۱۰
بنا به درخواست مدیرت امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه کاشان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی مکاتبه ای خظاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم شمول مقررات قانون کار بر همیار دانشجویان را اعلام نموده است.

در پی چالش بکارگیری دانشجویان در قالب کار دانشجویی که بعضاً از منظر هیأت‌های حل اختلاف ادارۀ کار، موضوع در شمول مقررات قانون کار ملاحظه می‌گردید، پژوهشی از طریق حوزۀ مدیریت حقوقی دانشگاه کاشان، در این باب صورت گرفت و وجوه افتراق و اشتراک فعالیت‌های دانشجویی با مقررات کار و کارگری احصا گردیده و مکاتبه‌ای در این راستا با وزارت محترم عتف، صورت پذیرفت که خوشبختانه موضوع در عداد توجه و رسیدگی مقام بالادستی قرار گرفت و ماحصل آن بازخورد مثبت وزیر محترم به منظور رفع برخی ابهامات مرتبط با اجرای طرح"همیار دانشجو" (کار دانشجویی سابق) در زمینه عدم شمول مقررات قانون کار بر همیاردانشجویان، گردید. لذا مسائل حقوقی مربوطه طی مکاتبه‌ای به وزارت عتف ارسال و بدین منظور درخواست ارائه راهکار جهت رفع ابهامات و شفافیت موضوع، از سوی معاونت حقوقی و امور مجلس گردید. عطف به درخواست دانشگاه کاشان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی مکاتبه‌ای خظاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم شمول مقررات قانون کار بر همیار دانشجویان را اعلام و درخواست نموده تا مراتب به کلیه واحدهای ذیربط آن وزارت نیز منعکس گردد و ضمن جلوگیری از صدور احکام ناصواب، وزارت علوم را در استمرار خدمت رسانی به جامعه دانشجویان یاری نماید.

مطابق "دستورالعمل همیار دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور" مصوب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

"کلیه دانشجویانی که از طریق همیار دانشجو در دانشگاه خدماتی را ارائه می‌نمایند، این همکاری و همیاری اختیاری بوده و تحت شمول قوانین استخدامی، کار و … نبوده و به هیچ وجه دانشگاه تعهدی در قبال بکارگیری آنان نداشته و ندارد".

برای دریافت چکیده طرح کلیک نمائید.

کلید واژه ها: همیاردانشجو کاردانشجویی سابق


نظر شما :