معرفی سامانه «ساجد» دیوان عدالت اداری

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۲ کد : ۲۰۳۸۵ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۳۲۵
سامانه «ساجد» دیوان عدالت اداری بسیاری از خدمات، مانند ثبت دادخواست‌های تجدید نظر و ثبت دادخواست اعاده دادرسی را ارائه می‌دهد.

دیوان عدالت اداری تعدادی سامانه الکترونیک راه اندازی کرده و شاکی در بسیاری از موارد به صورت الکترونیکی و غیرحضوری می‌تواند از این خدمات استفاده کند. یکی از این سامانه‌ها به آدرس sajed.divan-edalat.ir با عنوان «ساجد» نام‌گذاری شده که خدمات ثبت، پیگیری درخواست‌ها و دادخواست‌های ارباب رجوع را ارائه می‌دهد. اگرچه خدمات ثبت دادخواست بدوی و درخواست ابطال مصوبه در این سامانه اکنون غیرفعال است، اما بهره مندی از سایر خدمات آنلاین سامانه ساجد مانند ثبت دادخواست تجدید نظر، ثبت درخواست ماده ۷۹( درخواست بررسی مجدد رای شعبه، توسط رئیس دیوان)، ثبت درخواست رسیدگی به تعارض آراء شعب، ثبت دادخواست اعاده دادرسی، ثبت دادخواست اعتراض ثالث و ثبت دادخواست ورود ثالث امکان‌پذیر است. همچنین خدمات مشاهده و پیگیری پرونده و ارسال لوایح و نامه‌ها هم در این سامانه در دسترس قرار دارد. این در حالی است که اشخاص برای ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر می‌توانند به درگاه «خدمات قضایی من» مراجعه کنند. برای دسترسی به این سامانه، در ابتدا از به‌روز بودن نسخه مرورگر خود مطمئن شوید. به نظر می‌رسد بهترین تجربه کاربری را با استفاده از مرورگر «گوگل کروم» خواهید داشت. اگرچه این سامانه برای موبایل هم مناسب‌سازی شده، اما بدیهی است که استفاده از لپ‌تاپ و کامپیوتر که صفحه‌های بزرگ‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند، راحت‌تر خواهد بود.

چگونه ثبت نام کنیم؟

اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین وکلا برای بهره‌مندی از خدمات سامانه ساجد در ابتدا باید ثبت نام کنند.

اشخاص حقیقی و وکلا باید در صفحه اول سامانه ساجد، کدملی خود را وارد و روی دکمه «بعدی» کلیک کنند. با این حال، اگر قبلاً ثبت نام نکرده باشند، مستقیماً به صفحه ثبت نام هدایت می شوند.

این افراد باید اطلاعات خود را که سامانه درخواست کرده، وارد و مراحل ثبت نام را طی کنند. پس از آن، لازم است که اطلاعات را بررسی کنند و تایید نهایی را انجام دهند. کدملی این افراد همان نام کاربری آنهاست و رمز عبور را هم خودشان انتخاب می‌کنند.

‌‌‌

کلید واژه ها: سامانه ساجد دیوان عدالت اداری مدیریت امور حقوقی، قراردادها و رسیدگی به شکایات دانشگاه کاشان


نظر شما :