راهنمای استفاده از سامانه «سامع» قوه قضاییه

۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰ کد : ۲۰۴۱۵ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۴۳
سامانه سامع (درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه) به نشانی https://same.eadl.ir برای ثبت درخواست‌های اطاله دادرسی، انتقاد به فرایند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آراء، درخواست اعمال ماده ۴۷۷، درخواست اعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاقات قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضایی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و سایر موضوعات قضایی طراحی شده است.

در سامانه سامع، ثبت درخواست با احزار هویت از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود؛ بنابراین اشخاصی که پیش از این در «ثنا» احراز هویت شده‌اند، به راحتی می‌توانند، در «سامع» درخواست‌های خود را ثبت کنند. این اشخاص حتی اگر رمز شخصی خود را فراموش کرده باشند با کلیک روی «رمز عبور خود را فراموش کرده ام» و وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانند رمز شخصی خود را بازیابی کنند.

در گام سوم، رمز موقت ثنا که به شماره تماس متقاضی ارسال می‌شود باید در سامانه وارد شود.

پس از ورود به سامانه، وضعیت درخواست‌ها در صفحه نمایش داده می‌شود که در این مرحله هم امکان پیگیری درخواست‌های ثبت شده و هم امکان ثبت درخواست جدید وجود دارد و پس از آن نوع درخواست باید انتخاب شود همچنین باید تعیین شود که این درخواست برای چه کسی ثبت می‌شود.

پیگیری درخواست ثبت شده نیز از طریق ورود به سامانه سامع (درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه) قابل انجام است.

‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: سامانه سامع قوه قضاییه درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه دانشگاه کاشان مدیریت امور حقوقی، قراردادها و رسیدگی به شکایات


نظر شما :